sobota, 18 stycznia 2014

Sushi wyzwanie! Czyli ile potrzebujemy składników na sushi dla 30 osób?

Piątek był ciężki, poprosiła mnie znajoma mamy o zrobienie sushi, koniec końców dałam radę. Ale łatwo nie było,w zwijaniu pomógł mi tata.
Składniki na ok. 220 sztuk maki + 12 nigiri
2 kg ryżu - koło 30 zł
50 listków nori ( wykorzystałam 30) - koło 50 zł
ocet ryżowy ( wykorzystałam ok. 150)
sos sojowy - 5-10 zł
wasabi w proszku
2 kg łososia wędzonego
2 ogórki
dojrzałe ale nie za dojrzałe awokado
paczka paluszków krabowych
karbowana sałata
sezam (uprażyłam)

Ryż robiłam według przepisu ze strony Osushi. Bardzo polecam, wyszedł idealnie.
Robiłam maki - sam ogórek, sam łosoś, kraby+ogórek+awokado, ogórek+awokado

Na zwijanie potrzeba koło 2,5 godziny( w dwie osoby), do tego doliczyć czas na krojenie i ułożenie ( ok 30 min)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz