niedziela, 23 lutego 2014

Jaglana na słodko z prażonym słonecznikiem i siemieniem

Nie piję dużo mleka sojowego, kupuję je raz na tydzień lub dwa, dlatego gdy już je kupię, staram się robić jak najwięcej mlecznych rzeczy, żeby go nie zmarnować. Tak natchnęłam się, żeby w końcu spróbować kaszy jaglanej na słodko( w smacznym wydaniu). Kiedyś spróbowałam jaglaną na słodko, ale na wodzie i mówiąc szczerze nie podeszła mi, może to kwestia złego doboru składników Tak czy inaczej tym razem, dobrałam wszystko idealnie! To mój ulubiony posiłek od 4 dni codziennie :)

Składniki:
Wersja szybka:
Kasza jaglana
Mleko sojowe
Cukier waniliowy

Urozmaicona wersja z dzisiaj: 
Kasza jaglana ( ok. 6 łyżeczek)
Mleko sojowe ( trochę mniej niż szklanka)
Cukier waniliowy ( łyżeczka)
płatki owsiane ( 2 łyżeczki )
słonecznik (niecała łyżka)
siemię lniane ( niecała łyżka)
cynamon ( 1/4 łyżeczki)
+ ewentualnie syrop klonowy

Mleko wlewamy do garnka, dodajemy kaszę, płatki, cukier waniliowy i cynamon, mieszamy co jakiś czas i gotujemy na dużym ogniu aż zacznie się gotować.
Wtedy zmniejszamy ogień, przykrywamy garnek, mieszamy co jakiś czas sprawdzając czy mleko już odpowiednio "zniknęło". Gdy danie będzie już tylko lekko w mleku wyłączamy ogień i zostawiamy z przykrywką na jakiś czas. W tym momencie mamy jakieś 2 min na uprażenie słonecznika i siemienia na suchej patelni, jak siemię zacznie strzelać to jest gotowe i słonecznik raczej już też.
Już tylko umieścić wszystko w miseczce, polać ulubionym syropem słodkim lub dodać zgniecionego banana i można się rozkoszować tym wybitnym smakiem!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz