czwartek, 20 lutego 2014

Łatwe gofry pełnoziarniste Owowege

Mleko sojowe od dawna stało na parapecie i nie miałam inspiracji, żeby go użyć, ale dziś wpadłam na gofry i proszę bardzo, mleko sojowe sprawdza się znakomicie. Podkreślam, że nie lubię mleka sojowego, wolę inne roślinne, ale kupuję to z biedronki, bo jest tanie i można gdzieś wykorzystać i nie czuć tego smaku. Dowodem na to są gofry, ale i naleśniki, czy inne dania. A więc polecam wszystkim, którzy mleka krowiego nie tolerują jak ja lub też są w trakcie odstawiania również jak ja :)
Polecam użyć jako dodatku: syropu klonowego, miodu, dżemu lub musu jabłkowego z naszego bloga!

Przepis zaczerpnięty ze strony sto kolorów kuchni, ale mocno zmodyfikowany. :)
Składniki na ok. 7-8 porcji

170 g mąki pełnoziarnistej
3/4 łyżeczki sody
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżka cynamonu
2 łyżki trzcinowego cukru
260 ml mleka sojowego
1 jajko
kilka kropel aromatu waniliowego
łyżka miodu
30 ml oleju

Wszystkie składniki po kolei wrzucamy do miski i na konie miksujemy.
Na rozgrzaną gofrownice wlewamy ciasto i czekamy aż piękne gofry wyrosną :)



!Gofry są celowo takie niekształtne!
Moja gofrownica ma miejsca w których słabiej grzeję, a ja lubię chrupiące gofry, więc nakładam ciasto do połowy :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz